FAQ

* Ik heb een vraag over een reparatie?
– via de winkelzoeker kan je zoeken naar je dichtstbijzijnde winkel in jouw buurt.

* Hebben jullie een onderdeel op voorraad?
– om er zeker van te zijn dat een onderdeel op voorraad is, kunt u contact opnemen met het filiaal bij jou in de buurt, deze kan je vinden via de winkelzoeker

* wanneer hebben jullie tijd voor reparatie? Of moet ik hiervoor een afspraak maken?
– Neem hiervoor contact op met jouw dichtstbijzijnde filiaal via de winkelzoeker, zij kunnen u dan te woord staan en een afspraak inplannen, zodat u niet onnodig hoeft te wachten

* zijn alle reparaties klaar terwijl u wacht?
– Voor de meeste toestellen is dit van toepassing, mocht dit echter niet het geval zijn, wordt u hier van te voren over geïnformeerd door de desbetreffende winkel

* Wanneer kom ik in aanmerking voor een vergoeding via de verzekering?
– Hier raden wij u aan om eerst contact op te nemen met uw verzekeraar.
Wij werken samen met enkele verzekeraars, voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met ons hoofdkantoor.

* Wanneer komt de garantie te vervallen?

Schade buiten garantievoorwaarden

Op uw product gelden de algemene fabrieksgarantie voorwaarden van de aangesloten partners van Telefoonmaken.nl. Voordat de reparatie plaatsvindt, zal er door onze partners een pre-check uitgevoerd worden. Wanneer daarbij gebruikersschade geconstateerd wordt ( bijv. vocht-, stoot-, druk-, en/of vochtschade), zullen zij dit aangeven op de reparatiebon en ontvangt u een eventuele prijsopgave van onze partner betreffende de reparatiekosten. Gebruikersschade valt echter niet onder de garantie en de eventuele kosten voor de reparatie zijn dan ook voor uw rekening. Hier zitten wel onderzoekskosten aan verbonden, deze kosten liggen tussen de € 15,- en € 35,-. Er is ook een mogelijkheid om kosteloos afstand te doen van het toestel, deze zal dan door onze partner op een milieuvriendelijke manier verwerkt worden.

Meest voorkomende schades die buiten de garantiebepalingen vallen:

-Vochtschade
Aan de binnenkant van het toestel of tablet is er op het elektronisch binnenwerk corrosie aangetroffen. Deze vochtschade ontstaat door invloeden van buitenaf. Dit kan verschillende oorzaken hebben, het toestel kan in het water vallen of in aanraking komen met een andere vloeistof. Maar vochtschade kan ook ontstaan wanneer een toestel in een vochtige ruimte wordt gebruikt, bijvoorbeeld sauna, badkamer ed.) Sterke temperatuurswisselingen, zweet of klamme handen kunnen vochtschade veroorzaken. Deze vochtschade ontstaat dus bij het onjuist gebruiken van je toestel of tablet en valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van Telefoonmaken.nl

-Valschade
Wanneer een toestel of tablet valt of ergens tegenaan stoot, ontstaat er valschade. Een klein stootje is al voldoende om de printplaat te breken. Uw toestel of tablet kan niet of nauwelijks meer functioneren, wanneer de verbinding tussen de verschillende onderdelen in het toestel verbroken zijn ten gevolge van valschade. Het kan echter wel zo zijn dat de behuizing nog volledig intact is, maar het toestel of tablet toch valschade heeft. Valschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van Telefoonmaken.nl
Drukschade
Wanneer er druk van buitenaf op een toestel of tablet ontstaat kan er drukschade ontstaan. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld wanneer je op je toestel of tablet gaat zitten. Ook deze schade is niet altijd meteen zichtbaar van buitenaf. In sommige gevallen is het wel te herkennen aan vlekken of verkleuringen die op het display verschijnen. Bij drukschade kan zelfs de printplaat aangetast worden, waardoor het contact tussen de verschillende componenten verslechterd. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde functies van uw tablet of toestel uitvallen. Drukschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van Telefoonmaken.nl

-Gewerkt door derden
Wanneer er binnen het tijdsvlak van de garantieperiode van Telefoonmaken.nl een reparatie plaats vindt door een ander reparatiecentrum die niet is aangesloten bij Telefoonmaken.nl, vervalt de garantie.

 Dit is per reparatie verschillend. Vaak 30 minuten. U hoeft nooit onnodig te wachten. U telefoon wordt direct gerepareerd. Van de meest voorkomende telefoons hebben we altijd onderdelen op voorraad.
Het verschil zit met name in kleurcontrasten.
U kunt dan het beste contact opnemen met het dichtstbijzijnde filiaal bij u in de buurt.
Via winkelzoeker vindt u uw dichtstbijzijnde filiaal en kunt u contact opnemen.
Uiteraard is dit mogelijk zo weet u ook zeker dat u niet te lang hoeft te wachten op uw reparatie, via winkelzoeker kunt u contact opnemen met het dichtstbijzijnde filiaal om een afspraak te maken.
Dat is per winkel verschillend, u kunt het beste even contact opnemen met het desbetreffende filiaal bij u in de buurt.
U dient altijd eerst terug te gaan naar de winkel waar u uw toestel heeft laten maken, wellicht heeft u nog recht op garantie, komt u er niet uit kunt u middels het klachtenformulier op onze website een klacht indienen bij ons hoofdkantoor.